Yaz aylarında fit olabilmek için | Sağlık Blogu

Yaz aylarında fit olabilmek için

Yazar: admin Tarih: 12:18 Yorum: Yorum Yap
Kategori: , , , , , , , ,
tatil
Yaz aylarında fit olabilmek için bütün günü spor ve diyet ile geçirenler, tatilde açık büfe tuzağına dikkat!  Birbirinden güzel yiyeceklerin, tatlıların yer aldığı her şey dahil sofralar, kısa sürede kilo almanıza neden olabilir. Hem tatil yapıp dinlenmek hem de kilo almadan geri dönmek istiyorsanız gün içerisinde yapacağınız egzersizler, ara öğünler ve dengeli beslenme ile ideal kilonuzu tatil sonrasında da koruyabilirsiniz.

Tatilde soslu ve ağır yemekler yerine bol yeşillikli ve dörde bölünmüş tabaklar hazırlayın diyen Türkiye İş Bankası iştiraki Bayındır İçerenköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Korkmaz; tatili fit ve sağlıklı geçirmek isteyenler için beslenme tüyoları verdi:

1)    TATİLDEN ÖNCE TARTIYA ÇIKIN: Tatile gitmeden önceki kilonuzu not olarak yazın. Tatil dönüşünde de tartılıp kilonuzu not edin. Burada amaç tatil boyunca kilonunuz artıp azalması konusunda bilgi sahibi olmak ve devam eden günlerde buna göre hedeflerinizi belirlemek.

2)    KAHVALTISIZ GÜNE BAŞLAMAYIN: Günlük hayatınızda olduğu gibi tatilde de mutlaka iyi bir kahvaltı yapın. Kahvaltı, günün en önemli öğünü. Açık büfede kahvaltıda bol yeşillik, domates, salatalık almayı unutmayın.  Tabağınıza alacağınız birkaç çeşit peynir ile birlikte yağsız omlet ya da haşlama yumurtayı tercih etmek size tokluk hissi verecek besinlerin başında yer alıyor. Tatlı olmadan kahvaltı yapamam derseniz açık büfede yer alan kuru meyveler ya da 1 yemek kaşığı bal veya reçel tatlı ihtiyacınızı karşılayacaktır. Masum görünen kahvaltıdaki en büyük tehlike ise hamur işi yiyecekler. Bu noktada tercih hakkınızı bir çeşit veya yarım porsiyon olarak kullanmaya çalışın.

3)    ARA ÖĞÜNLERİ TATİLDE ATLAMAYIN: Havuz, deniz, gezilecek yerler derken ara öğün yapmayı unutmayın. Kahvaltıda verilen kuruyemişlerden bir avuç ya da kuru meyvelerden 4-6 adet ya da bir orta boy taze meyve ara öğün için ideal olacaktır.

4)    YEMEĞİNİZ SOSSUZ OLSUN: Soslu yapılan yemeklerin yağ ve kalori içeriği fazla. Böyle yapılan yemeklerden uzak durursanız gereksiz kalori almaktan kendinizi korumuş olursunuz.

5)    TABAĞINIZA ÜST ÜSTE YİYECEK KOYMAYIN: Otellerde yer alan açık büfe ve birbirinden lezzetli yiyeceklerin olması sizi kandırmasın. Gün içerisinde yediklerinize dikkat etmelisiniz. Tüm yiyeceklerden yemek için tabağınıza yiyecekleri üst üste koymayın. Tabağınızı 4 parçaya bölünmüş olarak kabul edin. Böylece farklı yemeklerden yemiş olur, besin alımı kontrol altında tutmuş olursunuz.

6)    TATLININ CAZİBESİ SİZİ KANDIRMASIN: Tatillerde tatlı büfeleri insanı içine çeken bir görsellik içerisinde. Bu nedenle de tatlı büfesine dikkat edin. Tercih ve porsiyon miktarı çok önemli. Sütlü tatlı ya da dondurma tüketmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hamur işi ya da kızartma şeklinde yapılan bir tatlı tüketmek istediğinizde ise yarım porsiyon ve öğle yemeğinde tüketmek daha doğru olacaktır.

7)    İÇECEK KİLO YAPMAZ DEMEYİN: Sıcak havalarda yediklerimiz kadar hatta bazen daha fazla kaloriyi içeceklerimizden alıyoruz. Bu noktada önemli olan, tercih edilecek içeceklerin ne olacağı. Tabi ki öncelikle ilk tercihimiz su olmalı. Onun dışında maden suyu, soda, diyet içecekleri çok abartmamak şartı ile tercih edebiliriz.

8)    ALKOL YAĞLI YEMEK KADAR KALORİLİ: Alkol tüketiminize dikkat edin. Alkollü içecekler, her şey dahil tatil anlayışında yemeklerden daha tehlikeli olabilir. Unutulmamalıdır ki, alkol tüketildiğinde metabolizma yağlı bir besin alıyormuşsunuz gibi davranıyor. Bu noktada önemli olan sıklık ve alınan içeceğin alkol oranının ne olduğu. Alkollü içecek tüketildiğinde, o öğün yemek porsiyonlarını azaltmak kilo kontrolü açısından iyi olacaktır.

9)    HER ŞEY DAHİL SİSTEME EGZERSİZİ DE EKLEYİN: Her şey dahil tatil anlayışında bir önemli noktada da hareketin az olmasıdır. Tabi ki tatil demek dinlenmek demektir ama yine de günde yapılacak 30 dakika yürüyüş, alınan kalorilerin bir kısmının enerjiye dönüşmesi açısından iyi olacaktır.

10)    AZ VE SIK YEME HAYAT MOTTONUZ OLSUN: Hem tatilde tadınızın kaçmaması hem de tatil dönüşünde tartıda gördüğünüz rakamların canınızı sıkmaması için her zaman söylediğimiz gibi “AZ VE SIK ARALIKLARLA BESLENME PLANI” prensibini unutmamak gerekiyor.

Paylaş: Facebook Twitter Google Plus

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder